سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترک کراک

کراک چیست؟

کراک یکی از انواع مواد محرک است که باعث ایجاد وابستگی های فکری و جسمی بسیار شدیدی می شود. به طور متوسط نیمه تاثیرات این ماده مخدر کشنده پس از مصرف از 8 تا 15 دقیقه می باشد که در این مدت بر روی سیستم عصبی مرکزی افراد تاثیر می گذارد. کراک باعث تغییرات چشمگیری در عملکرد سیستم های عصبی و درونی افراد مانند سیستم گردش خون و اعصاب میگردد و البته می‌تواند باعث ایجاد فشار زیادی به سیستم عصبی و روانی افراد گردد.

منبع : ترک اعتیاد کراک

مصرف کراک باعث تجمیع مقادیر زیادی از ماده دوپامین در مغز شده که فضای بین سلولی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد که در نهایت باعث ایجاد وابستگی های شدید جسمی و روانی در افراد می شود. کراک به طور عمده باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیر و به خطر انداختن سلامت افراد می گردد. برخی از مهمترین عوارض مصرف کراک عبارتند از:

  • ابتلا به بیماری های ریوی
  • برونشیت
  • تیرگی لبها
  • تنگی مردمک چشم
  • بی خوابی
  • افسردگی
  • پارانویا
  • هذیان گویی
  • افزایش ضربان قلب
  • فشار خون
  • سکته قلبی
  • تشنج
  • مرگ ناگهانی

دلایل اعتیاد به کراک

همانطور که در مقاله مفهوم بیماری اعتیاد توضیح داده شد، اعتیاد به کراک می‌تواند دارای علل و عوامل زمینه ساز متعددی باشد که برخی از آنها می توانند محیطی، شخصیتی و یا روانی باشند. اما یکی دیگر از عوامل زمینه ساز و گرایش به مصرف ماده مخدر کراک به عوامل ژنتیکی مربوط می‌شود که با تحقیقات انجام شده مشخص شده افرادی که در خانواده و پیشینه آنها سابقه اعتیاد وجود داشته است، احتمال گرایش آنها به اعتیاد بیشتر است.

وابستگی‌های فکری و روانی تنها به ماده مخدر کراک خلاصه نمی‌شود و ممکن است افراد به انواع مواد محرک دیگر مانند کوکائین نیز گرایش پیدا کنند. اما برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد فعال، شناخت عواملی که میتواند بر گرایش افراد به مصرف مواد مخدر موثر باشد می تواند تا حدود زیادی افراد را با عوارض مهلک اعتیاد آشنا کرده و به آنها کمک کند تا از مصرف مواد خودداری کنند.

ترک ماده کراک

همانطور که توضیح داده شد، مصرف ماده مخدر کراک می‌تواند باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی و جسمی در افراد شده که در نتیجه آن فرد برای رهایی و متوقف سازی اعتیاد فعال به کراک باید حتماً از خدمات روانشناختی و روان درمانی استفاده کرده و با استفاده از مشاوره ترک اعتیاد از عود مجدد اعتیاد جلوگیری به عمل آورد.

به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای ترک اعتیاد به کراک حتماً به مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین که دارای خدمات متنوع ترک اعتیاد برای افراد است، مراجعه فرمایید. این مرکز درمان اعتیاد با استفاده از متخصصین و روانشناسان حاضر در مراکز همکار به افراد کمک می کند تا با استفاده از روش‌های درمانی استاندارد در کمپ ترک اعتیاد اهواز به متوقف سازی کامل ماده مخدر پرداخته و بدون جایگزین کردن هیچ دارو یا ماده مخدری روند درمان خود را ادامه دهند.

قطع مصرف و ترک اعتیاد کراک

یکی از مهمترین عوارض مصرف ماده مخدر کراک، اوردوز می باشد که در اثر شدت یافتن مصرف این ماده مخدر اتفاق می افتد. همانطور که میدانیم که کراک بر اساس ساختار مولکولی که دارد، تاثیرات مخرب بسیاری را بر سیستم عملکردی مغز افراد وارد می‌آورد و باعث وابستگی های شدید روانی و عصب شناختی در افراد می گردد. در همین رابطه افراد مجبور هستند دائماً برای دستیابی به حالت نشئگی مصرف خود را افزایش دهند که در نهایت با خطر اوردوز روبه‌رو می‌شوند.

از طرف دیگر اعتیاد و ترک کراک دارای مشکلات بسیاری است و می‌تواند عوارض متعددی را به فرد تحویل نماید. در این بین، مشکلات عصب شناختی و سیستم عصبی و همچنین علائم محرومیت و ترک اعتیاد در اثر قطع مصرف آن به شدت بروز پیدا می‌کنند که برخی از آنها عبارتند از :

  • ضعف
  • خستگی
  • اضطراب و ترس
  • میل شدید به مصرف
  • افسردگی های شدید روانی

با توجه به عوارض یاد شده لازم است تا هر فرد برای ترک ماده محرک کراک به متخصصین و درمانگران اعتیاد مراجعه کرده و از مشاورین و روانشناسان در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمک بگیرد.

درمان اوردوز کراک

همانطور که می‌دانید اوردوز در اثر مصرف کراک می تواند کشنده باشد، به همین دلیل می بایست نسبت به آن آگاهی های لازم را بدست آورد. مهم‌ترین اقدامی که در زمان مشاهده اوردوز در یک فرد معتاد باید انجام پذیرد، ارتباط با مرکز اورژانس می باشد، زیرا به احیای قلبی و ریوی نیاز است و در صورت بروز تشنج شرایط باید کنترل شود.

از طرف دیگر در هنگام مراجعه پزشکان باید اطلاعات دقیقی از مواد مصرفی فرد بیمار و همچنین میزان آن در اختیار پزشک مربوطه قرار گیرد. زیرا ممکن است فرد علاوه بر مصرف کراک از سایر مواد مخدر و یا الکل نیز استفاده کرده باشد که می تواند روند درمان را با تغییرات مهمی روبرو کند. به طور مثال برای ترک کراک ، ممکن است نیاز به شستشوی معده با استفاده از داروهای خاص برای فرد بیمار وجود داشته باشد. به همین دلیل لازم است تا اطلاعات دقیقی را در اختیار متخصصین قرار دهید.

خدمات ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ

همانطور که در صفحه خدمات ترک اعتیاد کراک توضیح داده شد، روشهای درمان اعتیادی که در مرکز ترک اعتیاد اهواز مورد استفاده قرار می گیرد، دارای استاندارد های درمانی می باشد که زیر نظر متخصصین و روانشناسان در مراکز درمان اعتیاد انجام می پذیرد. در این راه با استفاده از متد های درمانی تدریجی و با استفاده از خدمات روانشناختی به فرد کمک می‌شود تا بدون جایگزین کردن مواد مخدر دیگر مصرف مواد را به آهستگی و کمترین فشار قطع نماید و در شرایط کنترل شده، روند سم زدایی خود را تحت نظارت روانشناسان و متخصصین مرکز طی نمایند.

در همین رابطه باید بدانیم که افراد در مراکز ترک اعتیاد استاندارد و همکار اهواز کمپ در شرایط استاندارد درمانی قرار می گیرند و با کمک متخصصین حاضر در مرکز می توانند روند موفقیت آمیزی را تجربه نمایند و در بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین ایران بستری شوند.

به یاد داشته باشید که طول زمان ترک اعتیاد کراک افراد به پارامترهای مختلفی همچون نوع و دوز مواد اعتیاد آور مصرفی بستگی دارد و هرچه میزان شدت آسیب های فکری، روانی و جسمی در افراد در اثر اعتیاد بیشتر باشد، ممکن است روند درمان آنها طولانی تر شود.